15 Mayıs 2014 Perşembe

Nedim Abi Hakka Yürüdü




Nedim Abi Hakka Yürüdü

Turan Eser

Pir Sultan örgütlenmelerinde yer alan, eşit yurttaşlık, eşit haklar, demokrasi, laiklik ve özgürlük mücadelecisi Yazar Hasan Nedim Şahhüseyinoğlu hakka yürüdü.
Eğitim örgütlenmesi, Pir Sultan Örgütlülüğü-Alevi dünyasının ağabeyisi Hasan Nedim Şahüseyinoğlu “Onurlu Direniş”, “Demokrasi, Laiklik ve Özgürlük Mücadelesi” “Hızır Paşalar” “Demokratik Kitle Örgütleri ve İşlevi” “Dünden Bugüne Düşünceye ve Basına Sansür” “Akçadağ Köy Enstitüsü ve Şerif Tekben” “Yakın Tarihimizde Kitlesel Katliamlar” gibi kitaplarıyla entelektüel dünyamıza ışık tutmuştur.
Hasan Nedim Şahhüseyinoğlu Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Genel Merkez Yöneticiliğinin yanı sıra Pir Sultan Abdal 2 Temmuz Vakfı’nın kuruluşunda ve yönetiminde yer aldı.
Örgütsüz hayatın yenilgiyi kabullenmek olduğunu ifade etmiş olan Şahhüseyinoğlu Türkiye Öğretmenler Sendikası (TÖS), Tüm Öğretmenler Birleşme, Dayanışma Derneği (TÖB-DER) ve Dev Maden sen Malatya Şube Başkanlıklarını yapmıştı.
Hasan Nedim Şahhüseyinoğlu ömrünü eğitime, öğretime, kültür, sanata ve Alevi davasına adamış bir bilgeye yakışır şekilde sade yaşamı tercih ederek, eserleri ve mücadelesini buluşturmuştur.
Tüm yaşamını onurlu bir mücadele vererek geçirmiş olan Hasan Nedim Şahhüseyinoğlu gibi bir aydının çalışmalarını yeni kuşaklar tarafından ilgiyle takip edilmiştir.


25 Nisan 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder