19 Haziran 2014 Perşembe

Eğitimciler Derneği’nden Şahhüseyinoğlu Anması

Eğitimciler Derneği’nden 
Şahhüseyinoğlu Anması

Süleyman ÖZEROL

          Eğitimciler Derneği (EĞİT-DER) tarafından düzenlenen H. Nedim Şahhüseyinoğlu Anma etkinliği 18 Haziran 2014 Çarşamba günü akşamı Sümer Sokak'ta bulunan Eğitimciler Evi'nde gerçekleştirildi. Anma etkinliğine dernek üyeleri ve konuklar katıldılar.  Katılımcılardan bazıları Şahhüseyinoğlu hakkında konuşmalar yaptılar. 
          Mustafa DEMİR: EĞİT-DER Genel Başkanı Demir, H. Nedim Şahhüseyinoğlu'nun özellikle örgütçülük yönü üzerinde durdu, dernek çalışmalarından söz etti.
          Emel SUNGUR: Yılardır tanıdığı ve Alevi örgütlenmelerinde birlikte olduğu H. Nedim Şahhüseyinoğlu'nu küçük yaşta kaybettiği babası yerine koyduğunu belirtti.
          Erdal ATICI: KEÇEV' Başkanı Atıcı, Şahhüseynoğlu'nun ömrünü eğitim, örgütlenme ve araştırmaya verdiğini, enstitülülüğünün önemli olduğunu vurguladı. 
          Süleyman ÖZEROL: H. Nedim Şahhüseyinoğlu hakkında "Dirençli Eğitimci, Örgütçü ve Araştırmacı H. Nedim Şahhüseyinoğlu" kitabını hazırlayan Özerol, kitabın öyküsünü anlattı. Önce "Beni Dik Gömün" adıyla hazırladığı kitabının aşamalarını anlattı. "Beni dik gömün" sözüne  de vurgu yaptı.
          Enver ÖNDER: Akçadağ İlköğretmen Okulunda olsun, daha sonra olsun ilham ve esin kaynağı olduğunu dile getirdi. 
          Niyazi ALTUNYA: Altmışlı yıllardan beri tanımasına karşın Musa Emmi'nin yakından tanıştırdığını, batmayan eleştirileri olduğunu dile getirdi. 
          Mustafa GAZALCI: "Düşündüklerini söyleyen, köy enstitülülerin canlandırılmış bir insanı" diye tanımladı Şahhüseyinoğlu'nu. Gazalcı ayrıca, Öğretmen Okullarına Anadolu Öğretmen Lisesi adı verildiğini ve bunların kapatılacağından söz etti. Fakir çocuklarının artık okuma olanağını kalmadığını da ekledi. 
          Feyzullah ERDOĞAN: Şahhhüseyinoğlu'nun örgütçülüğü ve örgütçü hareket etmesinin önemi üzerinde durdu. 
          Nuran MUSTAFAOĞLU: Beş yıldır tanıyorum, elli yıldır tanıyanları gibi tanıyorum. Demek ki değişmek, sağlam bir kişiliğe sahipti.

          Başkan Mustafa Demir katlamayanların  iletilerini okudu.
          Süleyman Özerol, "Dirençli Eğitimci, Örgütçü ve Araştırmacı H. Nedim Şahhüseyinoğlu" sitesini açtığını belirterek destek olanlara ve olacaklara teşekkür etti. 

          http://benidikgomun.blogspot.com.tr/

          Hüseyin Yılmaz'dan türkülerle program sürdü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder