29 Kasım 2015 Pazar

H. Nedim Şahhüseyinoğlu Anması

2 TEMMUZ VAKFI'NDA H. NEDİM ŞAHHÜSEYİNOĞLU ANMASI

Süleyman ÖZEROL

28 Kasım 2015 Cumartesi günü Ankara’da Onur İş Hanında bulunan Pir Sultan Abdal 2 Temmuz Kültür Ve Eğitim Vakfında H. Nedim Şahhüseyinoğlu’nu anma toplantısı gerçekleştirildi. Vakıf ve vakfın Kadın Kolu tarafından Öğretmenler Günü çerçevesinde düzenlenen etkinlik, başkan Murtaza Demir’in konuşması ile başladı, daha sonra bulunanlar söz alarak H. Nedim Şahhüseyinoğlu hakkındaki görüş ve düşüncelerini dile getirip anılarını anlattılar. Şahhüseyinoğlu fotoğrafları ve kitap kapaklarından oluşan gösterim yapıldı. Program yiyecek ikramı ve söyleşilerle sona erdi.

Murtaza Demir 
(Pir Sultan Abdal 2 Temmuz Kültür ve Eğitim Vakfı Başkanı)

Örneği az görülen dinozorlardan biriydi.

Herkes ondan etkilenmeliydi, ben ve arkadaşlarım onun devrimci deneyimlerinden çok etkilendik.
Tavsiyesi: demokratik kitle örgütleri, sendika ve vakıflar siyasetin aleti yapılmamalı, kendi işlerini yapmalılar. Siyaseti siyasetçilerin yapması gerekir. Demokratik kitle örgütleri kuruluş ilkelerine göre çalışmalıdır. Başka şeylerle uğraşırlarsa olumsuz sonuçlar doğar…
Doksanlardaki Barış Partisi deneyimi…
İnanç ile siyaseti karıştırmamak gerekir.
Bildiklerini mezara götürmek istemedi, bilge ve bilgi olarak bıraktı.
Aleviler tarihleri öğrensinler istiyordu.
“Asıl olan demokrasidir, önce demokrat olmalıyız” diyordu.
1993’te Ankara’ya geldi, süreçte aramızdan ayrılıncaya kadar birlikte çalıştık.
KEÇEV, EĞİT-DER, PSAKD ve Pir Sultan Abdal 2 Temmuz Kültür Ve Eğitim Vakfında etkinlikler gösterdi. Dernek ile siyaseti karıştırmayın dediği için de PSAKD’den ihraç edildi.
Fotoğraflarından ve kitap kapaklarından oluşan gösterim sunuldu.
H. Hüseyin Şahin(Kardeşi)
En büyüğümüz olarak hem babam, hem ağabeyim oldu. Akçadağ Köy Enstitüsüne ilk girenlerden idi, benim de orada okumamda, Ankara’da vakıf etkinliklerinde ve yayınlarında etkisi oldu.
İyi bir örgütçü idi…
Balıyan ve Kürecik kitapları başta olmak üzere çalışmalar yaptı.
“Beni dik gömün” derdi, sonra da “Aman, nasıl isterseniz öyle gönün derdi. Köyde adına bir anıt mezar yaptırıyoruz, 25 Nisan Pazartesine geldiğinden 24 Nisan 2016 günü ölüm yıldönümü anma programını köyde yapmayı düşünüyoruz, hepinizi bekleriz. 

Erdal Atıcı 
(KEÇEV Başkanı)

Yaptıklarının hiç boş olmadığını anlıyoruz.

Hepimizin öğretmeni gibi idi...
Yapın demiyor ama yaparak örnek oluyor, öğretiyordu.
Talip apaydın, H. Nedim Şahhüseyinoğlu, Mustafa Aydoğan; üçü de köy enstitülü idi, beni çok etkilediler.
Yer aldığı kurumlarda temizlik, düzen, çay yapma gibi işleri çok güzel bir biçimde yapardı.

Süleyman Özerol 
(Araştırmacı-Gazeteci)

Seksenli yılarda Şahhüseyinoğlu’nu uzaktan tanırdım, 1988 yılında “Yenilenen Köy Ballıkaya” çalışmam nedeni ile tanıştık, Celal Yalvaç ile de tanıştırdı.

Takım elbise giyer, temiz ve düzgün giyinir, hep tıraşlı olurdu.
Kendisi ile aynı okulu bitirdik, aynı konularda çalışmalar yaptık. 1993 yılında Malatya’dan Ankara’ya geldi, ben de 2001 yılında geldim. Gönüllü Kültür Adamları adlı bir dosyam vardı ve bu dosya kapsamında kendisi ile ilgili 32 sayfalık bir kitapçık hazırlayıp verdim. Bunu incelemiş ve bir gün de, “bunu genişletelim, kitap yapalım” dedi. Her türlü bilgi ve belgeyi getirdi, “Dirençli eğitimci Örgütçü ve Araştırmacı H. Nedim Şahhüseyinoğlu” adlı kitabı hazırladım.
Balıyan’dan başlayarak aramızdan ayrılana kadar 19 kitap yayınlamıştı. 25 Nisan 2014 günü aramızdan ayrıldı. H. Hüseyin Şahin ile birlikte anma kitabı hazırladık. 20 kitap yeniden basıldı ve 21 kitap bir kutu içinde yer alarak anma etkinliğine gelenlere dağıtıldı.
Saygıyla anıyorum…

Özer Demir 
(Vakıf Üyesi)

Hem babam, hem öğretmenim gibiydi…

Gülen gözlerini unutamıyorum.
Pir Sultan’ın köylüsü olmam nedeniyle sıkça Pir Sultan’dan söz ederdi, köylüsü olmamızı anımsatır, esprili konuşurdu.

Ömer Erdoğan 
(Avukat)

H. Nedim Şahhüseyinoğlu ve ailesini çok eski zamanlardan beri tanırım. Onarlın yayla davalarına baktım. O zaman çok gençtik. Ailesi ve yakınları ile tanıştım. Yaylaları ve sürüleri vardı.

O tarafın insanları hep okudular, yaylacılık da bitti zamanla.
Nedim bey örnek bir insan oldu.
Sevgi ve saygıyla anıyorum.

Emel Sungur 
(Vakıf Üyesi)

Abim, babam gibi idi. Kaybettiklerimin yerine koymuş onları onda bulmuştum.

Çok güzel anılarımız vardı.
Sosyalistti, sonradan Alevilik ile ilgilendi, öğrendi her şeyi. Alevi mücadelelerinde vardı. Haksızlığa da uğradı.
Bağışlayıcı bir yanı vardı.
“Uzağı ve tuzağı görün” (Fakir Baykurt) derdi.
Hem köylü hem kentli idi…
Örgütçülüğü vardı.
Yaptıklarını öğretmek için yaptığını anlıyorum.
Son etkinliğinde Keçiören Eğitim Sen’de Süleyman Hoca ile birlikte gitmiştik. Pir Sultan Abdal 2 Temmuz Kültür Ve Eğitim Vakfı, EĞİT-DER, EĞİTİM-SEN, KEÇEV ve PSAKD emek verdiği örgütlerdi.
Kimsenin evinde kalmazdı, neden biliyor musunuz? İşkenceden makatına cop soktuklarından dolayı tuvaletini tutamadığından… Çok zor koşullardan geçmişti…
Şahhüseyinoğlu gibilere ihtiyacımız var.

Hediye Akbulut 
(Vakıf Üyesi)

İlk gördüğümde yadırgamıştım. “Kitapları var, araştırmaları var” dediler. Sonra alıştım...

Etkinliklerde hiç durmaz, hazırlıklara katılır, bir şeyler yapardı.
Çok dinlerdi…
Hassas biriydi…

Nilgün Kafkaslı Şahin 
(H. Hüseyin Şahin’in Eşi)

Kadınlara çok değer veren biriydi.

Babam gibiydi…
Bu etkinlikte emeği geçenlere teşekkür ederim.

Vedat Tatar

(Karözülüler Derneği Başkanı)

Kitaplarını yeniden bastırdılar, okuyoruz, teşekkür ediyoruz…

Anıt mezar için ailesini kutlarım.

Ali Sürücü

(PSAKD Yön. Kur. Ü.)

Karaşar ile ilgili çalışmasından dolayı Bolu beyine karşı çıkan Türkmenleri öğrendik, Karaşar ve çevresinde asimile olmuş köyleri öğrendik. 

Program yiyecek ikramı ve söyleşilerle sona erdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder